Terima kasih kerana melayari blog ini . Kepada PENGUNJUNG sila tinggalkan identiti anda . kami akan melawat blog / facebook / twitter anda . kami sekeluarga mohon kemaafan sekiranya artikel dalam blog ini menyinggung anda .

khasiat buah durian belanda dan daunnya


10000 kali lebih kuat membunuh KANSER daripada kimo " .... boleh menyelamatkan banyak nyawa , mengisi harapan dan membina keyakinan pada pesakit ...

Durian Belanda atau buah-buahan dari pokok Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib 10,000 kali lebih kuat daripada kimo .

Mengapa kita tidak sedar tentang perkara ini ? Kerana beberapa syarikat besar ingin mendapatkan semula wang yang mereka belanjakan bertahun-tahun melalui penyelidikan dengan cuba memcipta  versi sintetik untuk dijual.

Jadi, kerana anda tahu sekarang anda boleh membantu rakan yang memerlukan dengan membiarkan dia tahu atau hanya minum beberapa jus durian belanda sebagai pencegahan dari semasa ke semasa. Rasa jus ini tidaklah seteruk mana pun yang pentingnya ia benar-benar asli dan pasti tidak mempunyai kesan sampingan. Jika anda mempunyai ruang tanamlah di halaman rumah anda.  Bahagian lain pokok durian belanda juga sangat berguna.

Lain kali jika anda menginginkian jus buah-buahan, mintalah jus durian belanda.

Selama ini ramai orang telah mati begitu saja kerana pengeluar ubat yang berorentasikan keuntungan secara sengaja menyembunyikan rahsia kemujaraban pokok durian belanda ini.

Pokok durian belanda adalah rendah dan dikenali sebagai Graviola di Brazil, Guanabana dalam bahasa Sepanyol atau nama inspirasi "Soursoup" dalam bahasa Inggeris. Buahnya agak besar dan isi putihnya rasa manis bila dimakan dan umumnya ia dimakan dan digunakan untuk membuat minuman buah-buahan, sarbat dan sebagainya.

Yang menariknya pada tumbuhan ini adalah tentang kesan anti kansernya yang kuat. Walaupun ia berkesan untuk beberapa keadaan perubatan, ia mempunyai kesan anti kanser (radang) yang paling menarik . Tumbuhan ini adalah ubat kanser yang terbukti untuk semua jenis kanser.

Selain menjadi penawar kanser, durian belanda adalah spektrum agen antimikrob yang luas untuk jangkitan kedua-dua bakteria dan kulat, berkesan terhadap parasit dalaman dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi dan digunakan untuk mengatasi kemurungan, tekanan dan gangguan saraf.

Kajian menunjukkan bahawa ekstrak dari pokok durian belanda ini bermanfaat untuk  :
1. Rawatant kanser yang selamat dan berkesan melalui terapi semula jadi dan tidak menyebabkan rasa loya melampau (nausea), kehilangan berat  dan keguguran rambut

2. Melindungi sistem ketahanan (imunisasi) anda dan mengelakkan jangkitan maut

3. Rasa lebih kuat dan sihat sepanjang kursus rawatan

4. Meningkatkan tenaga dan memperbaiki harapan anda terhadap kehidupan

Sumber maklumat yang menakjubkan ini diperolehi dari satu pengeluar ubatan terbesar Amerika, buah durian belanda telah  diujikaji melalui lebih 20 ujian makmal sejak tahun 1970-an.  Ujian yang dijalankan menunjukkan durian belanda ;

1. Berkesan mensasar dan membunuh sel-sel malignan dalam 12 jenis kanser, termasuk kanser kolon, payudara, prostat , paru-paru dan kanser pankreas

2. Sebatian pokok terbukti sehingga 10,000 kali lebih kuat dalam melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser daripada Adriamycin , ubat kemoterapi yang biasa digunakan

3. Tambahan pula , tidak seperti kemoterapi , bahan yang diekstrak daripada pokok durian belanda ini hanya mensasarkan dan membunuh sel-sel kanser. Kelebihanya ianya tidak merosakkan sel-sel yang sihat

Peliknya ciri-ciri anti kanser pokok durian belanda ini telah luas dikaji, tetapi mengapa kita tidak mengetahui perkara ini?
Salah satu pengeluar ubatan terbesar Amerika telah memulakan kajian untuk mengubati kanser dan penyelidikan tertumpu kepada durian belanda, pokok penyembuhan legenda dari Hutan Hujan Amazon.

Pelbagai bahagian pokok durian belanda termasuk kulit kayu, daun, akar, buah dan bijinya telah digunakan selama berabad-abad oleh ahli perubatan dan orang tempatan. Sejarah dari Amerika Selatan ini menunjukkan ianya digunakan untuk merawat penyakit jantung, asma, masalah hati dan artritis. Melangkaui bukti saintifik yang sangat sedikit didokumenkan, terdapat syarikat yang membelanjakan kewangan dan sumber-sumber tertentu dalam ujian anti kanser daripada pokok itu yang menghasilkan keputusan yang menkjubkan. Kajian ke atas durian belanda telah membuktikan ia menjadi penggerak dan pemmbunuh sel kanser.

Kerana impian keuntungan yang besar, ujian mereka pada durian belanda terhenti. Malang lagi, syarikat itu telah menangguhkan keseluruhan projek dan memilih untuk tidak menerbitkan hasil penyelidikan itu.

Bagaimanapun , ada saintis dari pasukan penyelidikan durian belanda yang jujur mengabaikan masalah tersebut dan mempertaruhkan kerjayanya.  Dia menghubungi sebuah syarikat yang lebih berdedikasi untuk pengkajian tumbuhan perubatan dari hutan hujan Amazon itu.

Apabila penyelidik di Institut Sains Kesihatan telah dimaklumkan berkenaan berita kehebatan durian belanda, mereka gah mengesan penyelidikan yang dilakukan ke atas pokok membunuh sel kanser . Bukti keberkesanan durian belanda mengagumkan dan telah mengejutkan umum.

Institut Kanser Kebangsaan melakukan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasil kajian menunjukkan bahawa durian belanda ini - "daun dan batangnya telah didapati berkesan dalam menyerang dan memusnahkan sel-sel malignan ." keputusannya telah diterbitkan dalam laporan dalaman dan tidak pernah disiarkan kepada orang ramai.

Sejak 1976, durian belanda telah terbukti sebagai pembunuh kanser yang sangat kuat dan telan melalui 20 ujian makmal bebas .Namun begitu tiada ujian susulan klinikal sebagai penanda aras para doktor dan jurnal yang boleh digunakan untuk menilai rawatan ini  sebagai nilai inisiatif.

Satu kajian yang diterbitkan dalam 'Journal of Natural Products' , berikutan kajian yang dijalankan di Universiti Katolik Korea Selatan menyatakan bahawa salah satu bahan kimia di dalam durian belanda didapati mampu membunuh sel-sel kanser kolon pada kadar " 10,000 kali berpotensi daripada ubat kemoterapi yang biasa digunakan Adriamycin".

Satu kajian di Universiti Purdue  baru-baru ini mendapati bahawa daun dari pohon durian belanda membunuh sel-sel kanser di kalangan enam barisan sel manusia dan amat berkesan terhadap kanser prostat, pankreas dan paru-paru.

Khasiat Daun Durian Belanda

Daun Durian Belanda memang berkhasiat dalam menyembuhkan penyakit kanser. Daun Durian Belanda yang mengandungiacetogennins inilah dapat membunuh Sel Kanser. Daun yang mengandungi acetogennins sahaja yang dapat membunuh Sel Kanser.

Caranya :
1. Cara memilih daun durian belanda adalah dengan memetik daun yang ke 4 hingga 5 daripada pucuknya sahaja yang amat berkhasiat. Pastikan daun yang dipilih adalah daun yang banyak terdedah pada cahaya matahari. Ini kerana proses fotosintesis yang menyebabkan proses zat aktif pada daun lebih banyak terbentuk.

2. Daun yang dipetik dikeringkan pada suhu bilik (seperti proses membuat serbuk Teh). Daun yang dipetik jangan dijemur pada matahari. Anda boleh memotong atau diiris-iris supaya daunnya cepat kering. Walaupun daunnya telah kering zat acetogennins tetap masih ada.

3. Cara merebusnya, gunakan air bersih / mineral. Didihkan 3 gelas air terlebuh dahulu . Setelah air mendidih, masuhkan 3 - 4 sudu besar. Masak daun tersebut selama 10 - 15 minit sehingga air nya berwarna perang. Pastikan memasak dengan api yang sederhana.

4. Minum airnya 3 kali sehari. Daun yang telah dimasak jangan diulang kerana sudah tiada khasiatnya.


Bagi penghidap Kanser keberkesanannya akan terlihat dalam tempoh 3 - 4 bulan. Info ini diambil dari buku tulisan Herlina Widyaningrum berjudul SIRSAK Si Buah Ajaib 10,000 X Lebih Hebat Dari Kemoterapi.

Kebaikan istimewa khasiat Durian Belanda lain menurut kajian yang patut anda ketahui:
- Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo
- Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan
- Mengawal tekanan darah
- Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik
- Mengurangkan kandungan gula dalam darah
Khabarkan berita gembira ini jika anda mempunyai keluarga, sahabat handai dan orang yang disayangi yang menghidap penyakit berbahaya terutama kanser, kencing manis, jantung dan tekanan darah tinggi untuk mencubanya, mudah mudahan ini mugkin akan memberi sinar baru pada penderitaan mereka. Juga amat penting digunakan jika anda mempunyai latar belakang atau sejarah ahli keluarga yang memilki penyakit tersebut.

sumber 

sempena ramadhan

Sudah nak puasa ni...
 saya
    mungkin
         banyak
              salah
                  pada
                     kamu
                        sengaja
                       atau
                     tidak
                 jadi
            sebelum
         masuk
    ramadhan
saya
mohon
      maaf
            zahir
                  batin
                    kepada
               semua
          setulus
      hati
 ku
,,,,,,,,,kembang melati sungguh lah indah,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,di tengah taman jadi hiasan,,,,,
,,,,,,harum RAMADHAN tercium sudah,,,,,,,,,
,,,,,,,kalau ada KHILAF    mohon di maaf kan,,,,,,,,



,,,,,,,,, makan roti sambil berlari,,,,,,,,,,,
Bersih kan HATI SUCI KAN DIRI,,,,,,,,,,,,

,,,,bunga teratai terikat rapi,,,,,,,,,,,,,,,,
Lama di pandang indah sekali,,,,,,,,,,,,,,

,,,,biar pun RAMADHAN  kurang 10 hari lagi,,,,,,,,,
,,,,mudah"an  saya jadi orang pertama yg ngucapkn,,,,,,,,,,,,,, SELAMAT BERPUASA 
✅ Dosa Jangan di ➕
✅ Amal Jangan di ➖
✅ Cinta Jangan di ➗
✅ Hidup hanya 1  
 Gugur Bunga  kerana layu 
 Gugur Iman  kerana Nafsu  
 Gugur Cinta  kerana Cemburu 
 Tertawa  kerana Bahagia 
 Menangis  kerana Derita 
 Bertaubat kerana Dosa 
 Beribadah kerana Takwa 
 Hidup tanpa Cinta pasti Hampa 
 Hidup gila Harta pasti Celaka 
 Hidup penuh Dosa akan ke Neraka 
 Hidup Bersyukur dengan apa adanya 
 Insya Allah akan Bahagia 

 BIAR putus cinta dengan MANUSIA tetapi JANGAN putus cinta  dengan ALLAH 

Send this to your muslim friend if you love Allah 
marilah sama sama menyebut Allahuakhbar

Arba network : sah atau tidak sah

Tuan/puan,

Dimaklumkan bahawa syarikat Classic Worldwide Corporation (M) Sdn Bhd mempunyai lesen jualan langsung yang sah dengan nombor lesen AJL 931903 dari 24.03.2014-23.03.2017.

2.  Walau bagaimanapun, program/pakej yang ditawarkan ARBA Network tidak pernah diluluskan oleh Kementerian ini. Pembelian barangan / perkhidmatan secara pakej/pukal (front loading) dalam jumlah yang tidak munasabah adalah tidak dibenarkan di bawah Akta Jualan Langsung dan Skim Anti-Piramid 1993.

3.  Dalam hal ini, tuan/puan adalah dinasihatkan untuk lebih berhati-hati dan tidak melibatkan diri dalam aktiviti perniagaan atau pelaburan yang meragukan / tidak sah. Sekiranya tuan mendapati syarikat menjalankan perniagaan yang meragukan dan menjurus kepada skim piramid, tuan boleh berhubung dengan Bahagian Penguatkuasa KPDNKK melalui emel ujl_bpgk@kpdnkk.gov.my untuk siasatan lanjut.

Sekian, terima kasih.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

SITI MASLINDA BINTI MARDI
Unit Jualan Langsung
Bahagian Perdagangan Dalam Negeri
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri,
Koperasi dan Kepenggunaan

Tel.: 03-8882 6391
Faks : 03-8882 5981/5941/5858
________________________________________
From: Sistem eAduan
Sent: Tuesday, June 17, 2014 8:27 AM
To: Siti Maslinda Binti Mardi
Cc: sham4662@yahoo.com
Subject: FW: Arba network : sah atau tidak sah

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Puan,


Dipanjangkan aduan seperti di bawah untuk tindakan puan selanjutnya. Mohon pihak puan untuk memberi maklumbalas kepada pengadu berkenaan aduan yang telah dikemukakan ini.

Sekian terima kasih
________________________________________
From: sham4662 [sham4662@yahoo.com]
Sent: Monday, June 16, 2014 7:09 PM
To: Sistem eAduan
Subject: Arba network : sah atau tidak sah

Untuk kita semua



1. Org yg tak solat akn banyak masalah, tidak tenang, cpt marah susah nk terima kenyataan dn selalu nmpk salah orang lain.
- USTAZ AZHAR IDRUS

2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya.
- Ustaz Kazim Elias

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..."
- Ustaz Don Daniyal

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda.
- Datuk Ismail Kamus

5.Kalau kita sakit jgn takut utk solat , atleast kalau mati , mati dalam solat
- ustaz haslin baharin

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun”
- Al-Habib Ali Zainal

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.
-TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"
- Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang.
-Ustaz Dasuki Rani

10. Jgn cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nnt kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah
- TG Harun Din"

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.
-Ustaz Pahrol.
BACA NI..JGN LUPA KONGSI..
 RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR
 BISMILLAHI RAHMANI RAHIM

 INNA A'TTOINA KALKAUTSAR
 FADSALLILI ROBBIKA WANHAR
 INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR

 Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat dan diturunkan di makkah dan bermaksud sungai di syurga, kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

 Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

 Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

 Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini boleh di amalkan:

 baca surah ini ketika hujan turun dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t memakbulkan doa kita.

 jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosokan di leher, insya Allah hilang dahaga

 jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bangkak sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x mudah-mudahan Allah s.w.t bagi ilham kepada kita dimana letaknya sihir itu

 jika membacanya 1, 000x rezeki kita akan bertambah

 jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk kevtika menunaikan solat

 jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi

(ADA 2 PILIHAN UNTUK ANDA)
 1)biakan didalam ini tanpa bermanfaat untuk orang lain.
 2) anda sebarkan pada semua kenalan anda.

 Rasulullah bersabda,
 Barang siapa menyampaikan  satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala.

SELAMAT BERAMAL... PINJAM 3MINIT UTK BACA NI.

Dunia dan Akhirat biar seiring

Dulu masa saya kecik-kecik, saya selalu dapat no 1 dalam kelas tadika dan sekolah rendah...
Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....
Dulu saya dapat 5A UPSR...
Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....
Dulu saya dapat tawaran masuk MRSM...
Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya...
Dulu saya dapat 8A dalam PMR...
Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....
Dulu saya dapat tawaran buat kursus medic kat Indonesia...
Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....
Tapi bila saya buang semua keduniaan itu dan berikrar untuk turut berjuang menjadi kebanggaan Rasulullah, saya bawa beg dan merantau ke seluruh dunia, saya berhenti di Afrika untuk belajar ilmu agama, dan balik ke Malaysia dengan kesan-kesan Sunnah Rasulullah di badan saya...
Semua orang mencemuh dan memandang rendah kepada saya....
"Ada ke patut budak lulusan MRSM masuk pondok? Dah la sijil tak diiktiraf, belajar jauh-jauh sampai Afrika pulak tu? Nanti nak makan apa? Bodohnya... Memalukan mak bapak, peluang besar jadi orang besar dilepaskan pulak..."
Kata mereka....
Tapi...
Pada suatu Subuh...
Saya pergi ke masjid bersama ibu saya di mana saya merupakan imam di masjid itu...
Saya bacakan surah Abasa...
Dan sebak ketika sampai ayat:
Yaumayafirrul mar'umin akhih.....
Wa ummihi...wa Abih....
Selesai solat, semasa perjalanan pulang...
Ibu bertanya kenapa saya sebak ketika sampai di ayat itu?
Saya jelaskan....
Ayat itu menceritakan tentang huru hara mahsyar sehinggakan seorang insan itu akan lari daripada saudaranya...
Ibunya...
Ayahnya....
Isterinya...
Anak-anaknya...
Saya katakan...
Di dunia ini, bila kita jadi kaya, orang puji kononnya kita berjaya...
Bila kita gunakan dunia untuk mengejar akhirat, orang akan kata kita gila...
Sedangkan di mahsyar nanti, semua "kata-kata orang" tu langsung tak bernilai kerana ibu, bapa, anak, isteri, saudara yang di dunia ni sangat rapat dengan kita pun, kelak di mahsyar mereka akan saling melarikan diri daripada berjumpa kerana takut dituntut......
Maka saya sebak kerana saya risaukan apa keadaan saya di mahsyar kelak...
Pujian orang ramai selama berbelas-belas tahun tu langsung tak bagi manfaat pada saya...
Kejian selama bertahun-tahun kerana mengorbankan dunia demi agama juga  tak bagi mudarat pada saya...
Lalu kenapa manusia masih mengejar pujian orang ramai dan takut dengan celaan mereka?
Ibu sekali lagi memeluk saya, tersenyum sambil menangis dan berkata....
"Sejuk perut mama dapat anak macam bangcik..."
Maka itulah kali pertama dalam hidupku saya berasa sangat gembira akan "pujian" ibuku...
Pelbagai pencapaian demi pencapaian yang saya dapat DULU, saya tidak pernah merasa gembira seperti ini walaupun dulu juga saya dipeluk cium ibu dan dipuji....
Wahai hamba Allah...
Apa sebenarnya yang kalian kejar?
Apa pula sebenarnya yang kejar kalian?
Mengapa kalian masih mengejar pujian sia-sia manusia...
Sedangkan malaikat maut pula tidak pernah lelah siang malam mengejar kalian?
Wahai  saudaraku...
Apakah kalian sedar nafas kalian hanya berbaki beberapa lagi?
Sebelum lubang kubur kalian akan digali?
Apa yang aku dan kalian ada.. untuk Allah dan Rasul bangga?
*self-reminder*
Masalah KITA yg masih bernyawa ni....dah ambik bekal kah belum...atau masih leka dengan mainan2 sekeliling kita.....
Bak kata kalam saiyidina Ali r.a...."Hidup di dunia ini ramai yg terlena, akhirat nanti baru terjaga."
Jangan kita masuk dalam golongan yg "ramai" tu....sebab yg ramai tu kononnya 'normallah' di akhir zaman ni...
Masuklah dlm golongan yg sedikit...sbb yg sedikit itu akan masuk syurga...selama2nya...
"pesanan utk KITA...saya sekali yg banyak dosa ni"
sgt memberi keinsafan.Ingatlah, anggap lah diri hidup seribu tahun supaya kite bertangguh mncari dunia dan ingatlah bahawa mati itu bile2 masa sahaja supaya bersungguh-sungguh mengejar akhirat.
Sebarknlah,
Sebar je seikhlas hati demi secubit keinsafan diri.copypaste

jika benar tolong sebar , jika salah tolong maafkan

TOLONG BACA....
Assalamualaikum, maaf
mengganggu. Saya
baru dapat
info. Tolong baca. Sory kalau
lambat sebar.
Sekitar
pukul 5.30 ba'da mahrib
mendapati
gempa dan
gerhana. Suatu bunyi ganjil
seperti
ngauman
raksasa
yang kedua kalinya di bawah
dasar dari
lautan
pasifik.
Menurut para ulama, itu suara
DAJJAL yg
berusaha naek
ke dunia. Oleh sebab itu, kita
sentiase tidak
berhenti
azan dan solat. Siape yg membace
ni
tolong
sebarkan
ke 20 org. Jangan dipermainkan.
Lillahita'ala.
Demi
allah. Ni amanah mu dalam wktu
12 jam.
Tak
dikirim.
Musibah berupa. Dibencikan
orang, sial
sampai
umur 48
tahun. Tak susah pun forward je.
Senang
kan. -
Qur'an
akn musnah - ka'bah akn rata dgn
tanah -
sangkkala akan
ditiup 2 kali Nabi MUHAMMAD
SAW telah
bersabda : "
brng siapa yg mengingatkan ini
kpd orang
lain,
akan Ku
buatkan tempat d surga bgi'a pd
hari
penghakiman
kelak" kita bisa kirim ribuan sms
mesra,
tapi
bila kirim
yg berkaitan dgn ibadah mesti
berpikir I
Love
nabi
Muhammad , Kirim Sms ini
Sebanyak Umur
Kamu skrng
2 jam Setelah itu kamu akan dpt
Kejutan yg
tak
Terduga,
Allah tau isi Hatimu.. # sy sebar
kerana
Allah..
Bukan
kerna kata2 y xbenar.. Tapi
kebenaran y
terselit.
InsyaAllah.. Allah lebih
mengetahui"

mimpi seorang gadis

MIMPI SEORANG GADIS ============================= Untuk Renungan Bersama..... ============================= Rakaman ini dipetik dari program Motivasi Pagi -TV 3 (6.30 pagi)oleh Ustazah Noorbayah Mahmood ============================= Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya.. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat. ============================= Lalu Rasulullah menegurnya. ============================= "Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?" ============================= Lalu gadis malanginipun menceritakan hal yang berlaku padanya ============================= "Ya, Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini." Balas gadis tadi. ============================= "Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku." ============================= Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut. ============================= "Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka. Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip mata." ============================= Gadis itu berhenti seketika menahan sebak. ============================= "Kemudian ku lihat di tangan kirinya ada seketul keju dan di tangan kanannya ada sehelai tuala kecil. Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran islam dan isteri yang taat kepada suaminya? ============================= Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil..Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan kepada fakir... Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja. ============================= Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat dan minuman dari telaga nabi. ============================= Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan dan kuat beramal. ============================= Lalu aku bertanya kepada ayahku. ============================= "Wahai ayah, ibu sedang kehausan dan menanggung azab di neraka. Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia ku lihat ibu amat mentaatimu dan menurut perintah agama" ============================= Lalu dijawab oleh ayahnya ============================= . "Sesungguhnya beliau dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika di dunia" ============================= Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka. ============================= Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur. Seketika itu juga aku tersedar dan mendapati tapak tanganku melecur teruk. Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah." ============================= Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir di pipi. ============================= Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranya mimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau dan semua umat Islam. ============================= Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh. ============================= Rasulullah lantas berkata, ============================= "Wahai anakku, pulanglah... .Banyakkan bersedekah dan berzikir dan pahalanya kau berikan kepada ibumu. Mudah-mudahan segala dosanya terampun..INSYAALLLAH." ============================= "WAR-WARKANLAH KPD SELURUH UMAT MUHAMMAD UNTUK SECEBIS PEDOMAN AGAR TIDAK MENGAMAL SIKAP KEBAKHILAN TERHADAP SESAMA MANUSIA.....‪
#‎Tidak‬ berat mana pon hanya baca copy dan paste sahaja :')
BACALAH SEKEJAP
KIAMAT menurut Agama Islam di tandai dgn:
          - Kemunculan Imam Mahdi
          - Kemunculan Dajjal
          - Turunnya Nabi Isa (AS)
          - Kemunculan Yakjuj dan Makjuj
          - Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
          - Pintu pengampunan akan ditutup
          - Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
          - Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shg mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
          - Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan
          - Pemusnahan/runtuhnya Kabah
          - Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap
          - Sangkakala akan ditiup pertama kalinya membuat semua makhluk hidup merasa bimbang dan ketakutan
          - Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membuat semua makhluk hidup mati dan yg ketiga yang membuat setiap makhluk hidup bangkit kembali
         
  Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
          "Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku  buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"
         
Kita boleh kirim ribuan msg mesra, promote, bc yang  terlalu penting tapi bila kirim yang berkaitan dengan ibadah mesti berpikir 2x wlpn xgna kredit/bil.
         
  Allah berfirman : "jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari syurgaKu"
         
    Itulah yg dimaksud dajjal yg bermata satu:ertinya hanya mmikirkan duniawi drpda akhirat.          Kerugian meninggalkn solat:
          Subuh:
          Cahaya wajah akan pudar.
          Zuhur:
          Berkat pendapatan akan hilang.
          Asar:
          Kesihatan mulai terganggu.
          Maghrib:
          Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti.
          Isya':
          Kedamaian dlm tidur sukar didapatkan.
          Sebarkan dgn ikhlas. tiada paksaan dalam agama
          Niatkan ibadah(sebarkan ilmu walau 1 ayat)
       
    Nasihat Kubur:          
         
          1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah .. aku dengan TAHAJUD
         
          2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM..
         
          3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca  AL-QUR'AN.
         
          4). Aku adalah tempatnya binatang2  yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,
         
          5). Aku yg menyepitmu hingga hancur  bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT
         
          6). Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan yg sangat amat sakit,  bebaskan rendaman itu dgn PUASA..
         
          7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"
         
  Kirim  ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1 org..
          Karena, saat kamu membawa Al-Qur'an, setan biasa2 saja.
          Saat kamu membukanya, syaitan mulai curiga.
          Saat kamu membacanya, ia gelisah.
          Saat kamu mmahaminya, ia kejang2.
          Saat kamu mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan shari-hari, ia stroke.
          Trus n trus baca & amalkan agar syaitan stroke semuanya juga jantungnya dan mati.
          Ketika anda ingin menyebarkan ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.
           
      Syaitan berbisik;
          "Sudahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pon, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...
         
          Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda ..
         
 Ada 3 Hal dlm hidup yg tidak boleh kembali :
          1. Waktu
          2. Kata-kata
          3. Kesempatan
K: Kiblat
A: Arah
A: aku
B: Bersujud hingga
A: akhir
H: Hayatku


sumber: group emu

Cari Maklumat Di Sini